2015. október 10., szombat

4. Fejezet - Új

Hola Drágáim!

Valahogyan most nem igazán jönnek a megfelelő szavak a számra, így mindennemű megjegyzés nélkül szeretném Nektek a jókívánságaimat adni az olvasáshoz!

Puszillak Titeket,
Adriana

Alessandra
Madrid

Beating me up
A város villódzó fényárja, a frissítő szellővel fűszerezett forró, nyári levegő, a tiszta, csillagos ég úgy öleli körül a fiatal nőt, mint egy hatalmas, reményt adó ígéret. Miközben tűsarkúba bújtatott lábain kecsesen lépked, tekintete körbejár a spanyol főváros utcáin. A barokk épületek, a modern üzletek és irodaházak, s a hatalmas főterek pezsgő élete úgy hat rá, akár egy segítséget nyújtó kéz, ami kiemeli őt régi életének sötétjéből.
Néha még eszébe jut álmatlan éjjelein, mennyit kellett küzdenie, hogy ide kerüljön. Mennyit kellett veszítenie. Mennyi keserűség várt rá római otthonában, mégsem keseredett el, tudta, hogy harcolnia kell, ha valóban szeretne valaki lenni. Nem nézett hátra, amikor csalódott családját is hátrahagyta. A Rossi família mindent elkövetett, hogy lányukat letérítsék az általa választott útról. Az olasz nő csak később tudta meg, de ő egy szerelemgyerek volt, és nem a szüleié. Nem teljesen a szüleié. Ám ezt hosszú ideig még maga a fiatal nő sem tudta, s gondolataiban akkor még úgy emlékezett vissza a Rossi-birtokra, mint gyermekkora színterére, a hatalmas parkra, az óriási villára, a vele felcseperedő testvéreire és a családjára. De ez tökéletesnek tűnő papírmasé-család nem akarta, hogy Alessandra bármilyen módon is Madridba kerüljön. A spanyol fővárosban ugyanis ott volt Pilar, a kétszínű anya életének szerelme, lányának apja, és ez a porszem bármikor belekerülhetett a gondosan felépített gépezetbe. Minden egy csapásra veszett volna oda. Nem tartották a legjobb ötletnek, amikor a fiatal nő bejelentette, minden aggályuk és tiltásuk ellenére tovább akar tanulni, de eleget tettek a kérésének, és egyetemre járhatott. Alessandrának fontos volt, hogy a saját lábán álljon, s akkor hagyta végleg ott Rómát, Olaszországot, a családját, amikor azok egy érdekházasságba akarták kényszeríteni. Eljött, és bár egyedül volt itt is, Madridban látta a reményt, az esélyt az újrakezdésre.
Lassan lépked a kivilágított utcákon, hagyja, hogy a lágy szellő hosszú, sötétbarna haját arcába fújja. Telt ajkain lágy mosoly terül el, amikor megpillantja, amiért eljött. Amiért kilépett újonnan vásárolt, tetőteraszos lakásának védelmező magányából.
A kívülről-belülről fehérre festett üzlet lesz a bérelt irodája, s miközben felé tart, gyermeteg izgalommal tárja ki maga előtt a nagy, kétszárnyú üvegajtót, ami még útjában áll. Tágas helyiségbe lép, ahol lehetősége van arra, hogy lepakolja a táskáját, telefonját, kulcsait, de ugyanitt már el is kezdi tervezni, miket fog az üzlet fő helyiségébe pakolni. Tovább megy, s egy sarokban felfelé nyúló csigalépcsőn fellépked a nagy belmagasság adta galériára. Ugyan még csak dobozokat lát mindenhol, de a rendetlenség ellenére lassan kirajzolódik lelki szemei előtt minden, amit az elmúlt évek alatt megálmodott rendezvényszervezői karrierjéről.

* * *

Idegességében kezei között pihenő telefonját szorongatja, miközben szélsebesen száguld egy méregdrága autócsoda hátsó ülésén ülve Madrid fényárba borult, koraesti utcáin. Néha lenyomja a telefon kör alakú gombját, ilyenkor felvillan a zárolt képernyő, s azzal próbálja magát lekötni kissé, hogy a vékony, hófehér készülék érintésérzékeny felületén simít végig, mielőtt az elsötétülne. Alig húsz perc múlva az autót vezető sofőr behajt egy hatalmas birtokra, ahol egy monumentális villa elé kanyarodva áll meg. Sietősen kiugrik a volán mögül, s kitárja a másik oldalon Alessandra előtt a fekete autó ajtaját.
A nő mély lélegzetet vesz, majd kecses, Louboutin tűsarkúba bújtatott lábait a napközben felmelegedett kőburkolatra helyezi. Miközben kilép a felé forduló fotósok hada elé, észrevétlenül kisimít néhány gyűrődést gránátvörös ruhájának finom anyagán. Nyugalmat erőltet magára, amikor már tudja, tökéletesen fest. Nem úgy, mint egy családja elől elmenekült, fiatal lány. Ő már egy fiatal , s nem hagyja többé, hogy uralkodjanak felette.
Lassú léptekkel közeledik a széles lépcsősor felé, majd diszkréten körbepillantva méri fel az elé táruló látványt. Az estélyen híres és gazdag emberek jelentek meg, mind a társasági létra legfelső fokain állnak, ám vannak olyanok is akik még csak feltörekvők, minden napjukat azzal töltik el, hogy feljebb léphessenek azokon a bizonyos fokokon. Néhányan felé pillantanak, a férfiak arcáról elismerés, a nőkéről eltorzult vonások mögötti féltékenység süt, mások még egy-egy apró mosolyt is megeresztenek Alessa felé, aki apró biccentéssel köszönti az őt felismerőket.
Elvegyülve az emberek forgatagában, leemel egy mellette elhaladó pincér ezüsttálcájáról egy karcsú talpas poharat, majd kellemes bizsergéssel kortyol bele a drága, aranyló színekben gyöngyöző nedűbe. Érdekesnek találja, hogy a mai este még az italok is tökéletesen illenek a teremhez. Mindent a krém- és aranyszín ural, a nagy ablakok mellett aláhulló függönyöket, a körasztalok terítőit és terítékeit, a kényelmes székekre húzott székszoknyákat, s a rájuk kötött, ízléses masnikat.
Kínosan feszengve lépked körbe a teremben, ahol ő nem ismer senkit, de őt mindenki ismeri. Ő a hírhedt szerelemgyerek, Antonio Pérez legkisebb lánya, aki nem a feleségétől született. Egy tehetős, törzsgyökeres olasz család legfiatalabb lánya esett tőle teherbe, majd adták a nőt férjhez még a gyerek születése előtt. Már mindent tudott, és néha úgy érezte, ő az egyetlen, aki nem ítélkezik, aki képes a régen történt dolgok fölött elsiklani. Ugyanakkor szégyenkezett is, mert bár a szándékai egész mások voltak, sejtette, mit mondanak a háta mögött. Az olasz nő, aki a dúsgazdag bankár, Antonio Pérez törvénytelen lánya, és most azért jött Spanyolországba, mert pénzt akar az apjától.
Csakhogy az igazság sokszor egészen másban rejlik.

Sergio
Sevilla

The first time
Másnapos borostától még férfiasabb arcára teljes erejével süt le a nyári, izzó Nap, miközben a férfi a lágy, langyosan is hűsítő szellő által körülölelve ül az apró, sevillai temetőben. A mögötte magasodó, ódon fűzfa félárnyékában glóriát rajzol a napkorong fényes sugaraival a férfi előtt húzódó, friss sír márványlapjára. A fejfán álló név minden alkalommal pokoli kínokkal sújtja a megtörten ülő férfi lelkét, amikor elolvassa. A focista mégsem kapja el tekintetét a szívét tűzként égető névről. Sophia. Mindenét odaadná azért, hogy visszakaphassa szeretett húgát, ám ez lehetetlen.
Mindegy, mennyi pénze van az embernek. Lehetsz a leggazdagabb ember a földön, vagy a legszegényebb nincstelen, a Sors mégsem válogat. Lehet, hogy megéred, míg a világ jobb és szebb lesz, lehet, hogy az életed még csak ki sem bontakozhat igazán, menned kell. Isten nem az alapján szeret téged, mennyi nulla van a fizetésed végén, hanem hogy mennyi szeretet lakozik a szívedben. Egy a közös Istenben és a Sorsban; a döntésük megmásíthatatlan.
A férfi megfáradt szemeinek sarkában apró, gyémántként csillogó könnycsepp gyűlik össze, majd siklik le arcának puha bőrén. Mérhetetlenül fáj minden mozdulat, minden gondolat, s a szíve szinte már fizikailag is apró részekre szakad, ha csak eszébe jut húga. Sophia neve, mozdulatai, érintései, pillantása, gyöngyöző nevetése, tavaszra emlékeztető illata. Minden kötelék, ami valaha a fiatal, andalúz nőhöz fűzte Sergiót, most egyenként, fájdalmasan szakad szét, mintha ezzel a kínokkal járó tortúrával a férfit felejtésre bírná.
Csakhogy a focista nem felejteni akar. Nem a húgát felejteni akar, hanem a fájdalmat. Ő neki az már nem fontos, ki mit mond neki, neki csak az a lényeges, hogy el tudja a bíborszín bársonnyal bélelt koporsóban lassan két hete fekvő déli szépséget engedni, hagyni, hogy a fiatal nő lelke teljesen megtisztulhasson és megnyugodhasson.
Lassan áll fel a fehér kőből faragott, virágokkal beültetett márványsír mellett álló fapadról, majd ólomsúlyú, lassú léptekkel indul el a dús, élénkzöld gyepen a virágillattól telített levegőjű temető kovácsoltvas kapuja felé. Hosszú percekig sétál, míg eléri a kijáratot, s visszanézve a dombos környék egyik magasabb pontján álló, öreg fűzfára, s az az alatt távolinak, aprónak látszó sírra, újra magába fojtja érzéseit, újra bezárja a lelkét. A fájdalma enyhül, s megkeményedő arcvonásai mögött az emlékkép, melyet húgáról őriz, lassan egyre fakóbb lesz, szinte elmerül a feledés homályában. Szinte.

Sienna
Madrid

Tompult érzékszervekkel fekszik a sötét szobában, s szótlanul tűrve a fejét hasogató fájdalmat, ólomsúlyú kezeit maga mellé szorítva figyel. Egyedül halk pihegését hallja a sötétbe burkolódzott helyiségben, mégis várja, hogy meghalljon valamilyen hangot, ami arra utal, a férfi talán visszajön hozzá.
Azóta is ugyanolyan nyugalommal feküdt az ágyban, a fehér takarók között, s míg belülről majd’ szétvetette a düh, a féltékenység és a bűntudat hármasának szabályosan bénító elegye, tűrte, hogy adjanak neki fájdalomcsillapítót, megvizsgálja egy orvos és szükségtelennek vélt kérdéseket tegyen fel neki egy pszichológus. Csak túl akart az egészen lenni. Már semmit sem úgy fogott fel, mint a segítséget nyújtó kezeket, mindenben a kínzó tortúrát látta, nem fogta fel, az orvosok, az ápolók mind azért vannak itt, hogy neki segítsenek a bajban. Neki nem kellett holmi világhírű főorvos, vagy a sok, munkáját gondosan végző ápoló; neki csak ő kellett. Ő, aki ekkor már nem volt itt.
Pedig ha tudja, mi fog azután történni vele, ami megváltoztatja az életének hátralevő hosszú évtizedeit, talán inkább azt kívánta volna minden megtépázott idegszálával, a focista mégse jöjjön be abba az átkozott kórházi szobába.

Fényes, forró napot levonultató szombat délután volt. A nyitott ablakon meleg levegő áramlik be, s miután meglengeti a fehér, földig érő függönyöket, elér az ágyában fekvő nő arcához is, s mint egy nyugtató érintés, simít végig annak puha bőrén. A portugál nő mélyeket lélegzik a frissítő szellőből, majd meglóduló szívvel fordul a lassan nyíló ajtó felé. Torka kiszárad, ajkai között egyetlen szót sem bír kipréselni, miközben könnyben úszó szemekkel pillant fel az ágya mellé sétáló férfira. A spanyol focista lehajol hozzá, mozdulata tétova, talán fél, hogy az olyannyira szeretett a felesége ellökné magától. Sergio gondolatai között megannyi bocsánatkérés fordul meg abban a pillanatban, hiszen amikor egymás kezét fogva örök hűséget fogadtak egymásnak egy apró, sevillai kápolnában, ő is kimondta a súlyos jelentéssel bíró szavakat; egészségben, betegségben, mindig együtt. És most itt állt egy megkopott, megszürkült képhez hasonlító nő előtt, s kétségbeesett tekintettel próbált életet lehelni a lassan teljesen megfakulni látszó emlékkép sötét tekintetébe, miközben ajkait apró csók formájában érintette Sienna homlokához.
Kezeiket összekulcsolva foglal helyet egy műanyag székben, míg a nő nagyokat pislogva figyeli a mindig megfontolt orvos kifürkészhetetlen pillantásait. Lelke mélyén tudja, valami visszavonhatatlan történt, s ő még csak most fog róla értesülni, ám amit hallani fog néhány pillanaton belül, lerombolja azt a megmaradt romot is a lelke helyén, amelyet eddig életben tartott jelenlétével.
– Senor Ramos, azt hiszem, rossz hírt kell közölnöm önnel és a feleségével. – szólal meg végül a tekintélyt parancsolóan leülő orvos, ám hangja nem éppen azt mutatja most, mekkora tekintéllyel bír. Sergio összevont szemöldökkel ül, megfeszült idegekkel várva a folytatást, míg Sienna megkövülve mered doktora sötét szemébe. Már sejti, tudja, mi történt. – Senora Ramos az autóbaleset következtében elveszítette a másfél hónapos kisbabájukat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése